söndag 12 augusti 2012

Det bästa med att börja jobba...

... är att man får njuta helg igen! För himmel så härligt det var med ledig lördag och solsken!! På eftermiddagen gav vi oss ut på cykel och cyklade helt enkelt bara runt på grusvägarna i skogen. Vi hittade både nya stugor och några kantareller. Det är häftigt det där med att upptäcka sitt eget område. Och "sin egen" skog.
Efter tre timmar i skogen (med liten kille där bak på cykeln) var jag helt slut och det var så skönt att slå sig ner på favoritplatsen i trädgården och rensa de små kantarellerna som vi hittade.


Utsikt från favoritplatsen. Blomsterbönor som blommar och sockerärtor som redan bjudit på flera skördar.


Och här ligger hela härligheten och väntar på att börja svettas i pannan (ok, jag behöver kanske inte förtydliga att vi inte är några svampexperter i den här familjen). Och favoritplatsen...


Det är den här. Älskar de nya trädgårdsmöblerna och den "rumskänsla" som uppstått här! 
Nu hoppas vi på en lika fin söndag!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Hannis sa...

Fasiken så gott med kantareller!!
På smörgås!
Jag är för lat för att gå ut i skogen dessvärre så jag väntar på att andra ska plocka och jag njuta=))

Kram till dig/Hannis

Hjärtruds Stuga sa...

Gott med nystekta kantareller. Så fint det blev med dina nya trädgårdsmöbler. Gillar din lök som hänger på tork.

Ha en fin vecka

Kram Karin