torsdag 25 oktober 2012

Tema: barnrum

Temat för torsdagen i Fabriken är barnrum. Jag älskar den vita, lantliga stilen med mjuka dova färger. Vårt hem är inte direkt någon färgexplosion. Förrän man kommer in i lillkillens rum. Jag tror att barn mår bra av färg och i E's rum är det därför mycket färg som gäller. Senaste färgklicken är en ny hissgardin.


Det ser ut som att väggen är grå men den är mjukt grön. Pelargonerna är fortfarande i ganska fin form! Att göra en fejkad hissgardin istället för en rak kappa är ju ett sätt att göra en gardin lite "roligare."


Mycket av rummet går i grönt och blått med gula och röda detaljer. Så den här gardinen blev perfekt! Plus att vi älskar Barbapapa så klart!



Korgar att förvara lego, klossar och annat i ger rummet lite extra charm.


Med lite blå färg blev det här lilla möblemanget som nytt och kunde räddas undan återvinningen. Här serveras många middagar. Det är alltid "kött och pytatis" som står på menyn.


Dessa ljuvliga pållar fick vi av snälla grannar. De lyser upp med sin färg och är så kul för små barn att studsa fram på!
Som ni märker är det bara detaljbilder. Finns en förklaring till detta som stavas k.a.o.s. Men så länge lillkillen trivs är jag nöjd!
I morgon fredag och sen är det höstlov! Underbart! Jag jobbar måndag och tisdag men sen är det långledigt!! 
Kram
Ellinor 
PS. Jag ber om ursäkt för den skruttiga fotokvalitén men t o m mitt på dan är det för mörkt för att fota med min kamera... DS.

1 kommentar:

Hannis sa...

Vet du vännen...
Du har så rätt i det du skrivit hos mig! Att obearbetad sorg blir ilska, som blir hat, som blir vidrigheter vi inte vill veta av. Som ex Sverige demokraterna...
Jag tror på att säga som det verkligen är!! Annars fastnar man i en massa gammalt skit.

Hoppas att du får den finaste och mjukaste helgen!! Stor kram Hannis

Ps. Jag älskar också Barbapappa och hans familj=))