torsdag 21 februari 2013

Tema: This is me

Temat i Fabriken denna torsdag är en presentation av sig själv. Fri tolkning som vanligt. Eftersom jag är ganska privat av mig och aldrig visar foton på mig själv eller min familj, tänkte jag att det får bli ett litet foto på mig. Läskigt. Fotot har ett par år på nacken. Sonen har hunnit bli 3,5. Jag insåg att eftersom jag alltid befinner mig bakom kameran, finns det nästan inga foton alls på mig. Är inte direkt någon linslus... Sambon är borklippt här. Vill inte bli uppvisad! Och bilden är visst väldigt suddig också. Men så här ser jag ut i alla fall:


Och vad kan jag då berätta om mig själv? 
  • Fyller 43 i maj och fick alltså gåvan i form av en liten gosse ganska sent i livet.
  • Jag är uppväxt med mamma och lillebror i lägenhet i ett litet samhälle utanför stan.
  • Jag är lärare på gymnasiet och tycker oftast ganska mycket om mitt jobb. Gillar "mina" ungdomar!
  • Älskar inredning och allt som hör därtill!
  • Älskar att sy och skapa när tid ges! Brukar sälja kuddar och annat på marknad ibland. 
  • Älskar att måla gamla möbler och göra nytt av gammalt! 
  • Gillar INTE att springa men tänker tvinga mig själv att börja. Det är väl aldrig för sent, eller?
  • Är ljudkänslig. Och då menar jag ljud som tuggummituggande, snarkningar etc. Gör mig helt skogstokig!
  • Älskar att åka skidor!
  • Tycker väldigt illa om självgodhet, uppblåsthet och överlägsenhet!
  • Tycker mycket om ödmjukhet, öppenhet och människor som är fria i tanken!
  • Har ganska dåligt tålamod. Övar på det...
  • Har rest mycket i mina dar. Hade liksom en ständig rastlöshet som drev mig ut i världen. Men tack och lov har det lugnat ner sig. Trivs rätt bra med att vara hemma nu!
  • Och ja, jag älskar att skriva listor! 
Ja, den som har orkat läsa ända hit känner mig lite bättre än innan! Nu ska jag kika in i Fabriken och läsa om alla de andra bloggarna! (Och inte tänka på att mitt sportlov snart är slut...)
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Handgjorda drömmar sa...

Fina du!!!
Härligt inlägg du bjuder på idag!
Kramar från en som också fyller 43 i maj....

Borgmästaren sa...

Kul att kunna känna igen sig i så mycket av din beskrivning. Känns lite konstigt nästan.