söndag 9 juni 2013

Betong

Ännu en härlig ledig, solig dag går mot sitt slut. En skön ledighet måste jag säga. Mycket umgås, mycket vara i solen och mycket bara vara ledig. Härligt!! Idag roade jag och son oss med att gjuta lite betong. Bl a i hans sandformar. Resultat avvaktas med spänning. Söndagsbilderna visar några ljusstakar jag gjöt för några veckor sedan. Men nu med lite oregano.




Det poriga uttrycket kommer sig av att jag oljade plastglasen innan jag gjöt i dem. Har lärt mig det i en ny betongbok. Så ny testade jag utan olja. Kul det här med betong!!
Studentveckan väntar och det är årets mest speciella vecka tycker jag. Sommarlov väntar, betyg ska sättas och treor skickas ut i framtiden. Som sagt, speciellt!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Betong är beroendeframkallande...
Minst sagt!
Det är så himla kul att gjuta=))

Fina ser dom ut ljusstakarna!

Kram Hannis