torsdag 14 november 2013

Sprayad ljuslykta

När det var vindstilla och torrt (mindre blött) för en sekund passade jag på att testspraya en ljuslykta.


Jag skrev ut en stjärna som jag klippte ut, blötte och fäste på glaset. Sen var det bara att spraya. Stjärnan lossnade lite i ena kanten så det kom lite färg under, men detta gav bara en lite frostad effekt som jag gillade. 


Tänd visade det sig dock att själva botten på glaset gav en skugga som jag inte gillade lika mycket. Så det gäller nog att använda ett glas med tunn botten. 
Nu tar vi tag i torsdagen!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Det blev ju jätte fint.
Ett bra och enkelt sätt förändra och inte behöver det kosta massor heller eller hur ?
Önskar dig en fin dag och likaså helg.

Kram

Dronninghuset sa...

HEI,
fant bloggen din nå.
koselig.
legger meg som følger og deg på blogglista mi.
kom på besøk til meg du også, om du vil.
ØNSKER DEG EN RIKTIG FIN UKE.
beste hilsen

TOVE