måndag 27 januari 2014

"Ny" matta

Vi började prata mattor här hemma. Och efter att ha sagt i många år att vi inte tycker så mycket om den vi har vid soffan så har vi äntligen köpt en ny. Jag ska hämta den idag!
Så funderade jag återigen på fina mattan jag fått efter min mormor och morfar som legat på vinden i många år. Tack och lov har den klarat sig från möss. Sambon föll pladask. Så nu ligger den i sovrummet.


Det blir en liten sovrumsvandring när vi ändå är igång. Låtsas att ni inte ser lådan under sängen eller sladdarna i korgen nedan. Så går det när man fotar i halvmörker med lite svaga ögon...


Och återigen konstaterar vi att taket ska vi måla vitt. Det ska bara bli gjort också...



Draperiet har jag sytt av fina lakan jag fått av vännen L och med hjälp av smartaste gardinupphängningen från IKEA och en Ivar-bokhylla från samma ställe blev det bra förvaring!


Mattan har hur många år som helst på nacken och i 35 år har jag fikat på den mattan. Ja vid bordet som stod på mattan menar jag. Kvalitén är ganska overklig!
Ha en bra start på veckan!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin matta. Det var kvalitet förr :O)
Ha en fin dag.
Kram Agneta

Lotta sa...

Så fint det blev! Kram!