söndag 11 juli 2010

Trädgårdsglädje

När jag börjar komponera detta inlägg är kl 21.35 och det är 25 grader ute. Jag sitter skönt tillbakalutad i min nyupphängda "hänggunga" och bara njuter. Den hänger i körsbärsträdet. Ok, några knott. Och jag undrar om det inte mullrar lite i bakgrunden. Men just nu njuuuuuuter jag!
I går kväll inleddes lavendelskörden. Inte några större mängder men ändå! En ljuvlig känsla!


I dag tog jag en minitur till en loppis bara kilometer hemifrån. Den resulterade i denna tvättbräda för 10 riksdaler. Lite smutsig men det kan nog fixas till. Zinkbaljan fick jag (!!!) av nya vänner. De bjöd inte bara på underbar mat utan alltså även denna balja. Lite sönder i botten men den kommer bli kanon med lite blommor i. I bakgrunden skymtar vår nya bod som sambon snickrat på ett tag. Fler bilder följer...


I helgen var vi i sommarhuset. Kaprifolen hängde vackert över matkällaren.


Den uppmärksamme ser den lilla koltrasthonan som byggt bo ovanpå fågelholken. Ett våningshus helt enkelt!


Fingerborgsblommor är så vackra att se på!


Här hemma i trädgården har nu sambons odlingsprojekt tagit fart. Zucchinin är på gång och pumpor lika så.


Min lavendel blommar som sagt för fullt.


Och jag måste bara visa min jasminbuske. Dock är det ingen doftvariant. Men stor och vacker är den!


Nu börjar knotten anfalla och jag ska vattna lite. Ha det det gott i det underbara Sommarsverige!
Stor kram
Ellinor

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag sitter faktist innomhus....har varit ute hela dagen så det är nästan skönt. Här har det regnat ordentligt så jag slipper vattning i kväll. Inte dumt med en hänggunga, vi stod och valde mellan det faktiskt.
Vilka goa vänner, zinktunna och god mat det är väl det bästa:)
Kram Anna

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Tack för din hälsning hos mig :)
Det är nästan ofattbart vilken härlig sommar vi har. Försöker vara ute så mycket som möjligt och suga i mig energi inför vintern.

Fingerborgsblomman är verkligen vacker!

Härligt med nya trevliga bekantskaper som bjuder på mat ;)
Kram Milla