tisdag 22 februari 2011

Designfavoriter

Dagens tema i Fabriken är designfavoriter. Tittar mig omkring här hemma och inser att jag har i princip ingenting som är designat. Det finns dock ett stort undantag. Det är en av mycket få prylar som jag har betalat en väldig massa för bara för att det är just det märket och den designen.



Och det är min gräddvita Kitchen Aid. Eller K-Aid som jag kallar honom. Han är inte bara vansinnigt snygg, han är dessutom väldigt duktig i köket! Visst finns det liknande apparater som kostar hälften, men enligt mig är han värd varenda krona! Köpte först den mycket fina matta, grå varianten men den såg ut som en rymdfarkost i mitt kök och därför blev det byte. Har jag heller aldrig ångrat!


Sen gillar jag också mina skålar och min kanna från Bergdala glasbruk. Idag fixade K-Aid chokladbollar när vännen V kom på fika.




När det gäller möbler är Norrgavel en riktig favorit. Jag äger dock ingenting därifrån eftersom deras priser är lika galna som möblerna är snygga. Men boken från Norrgavel har jag och jag dräglar lite över bilderna ibland. Här har jag fotat i boken.
Just nu VRÄKER snön ner utanför fönstret. Så vill jag inte ha det!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

himlaverket sa...

Så bussig han är din köksmaskin som fixar lite chokladbollar bara sådär.
Jag har den billigare varianten, inte lika muskulös och snabb förståss ;)
Vill inte heller ha -13 och iskall vind!!!!
kramis ullamaria

Jeanette sa...

Jag har en jag med men min är grafit-grå och suverän på att göra köttbull-smet..

Härlig blogg du har .. härliga bilder
Kram Jeanette