söndag 20 mars 2011

Söndagspyssel

Vilken härlig morgon jag har! Övriga familjen sover (mycket ovanligt att liten kille sover kl 7) och jag har just sett en räv och ett vackert domherrepar genom köksfönstren! Ibland är det riktigt härligt att bo nära naturen. Dessutom skiner solen från blå himmel och minus blir snart till plus hoppas jag!
Genom många bloggare har jag ju fattat att det är Stoff och Stil som gäller när det handlar om tyg. Så jag beställde deras kataloger. Fick samma känsla som när jag var barn och bläddrade i leksakskatalogen! Så mycket godis och möjligheter!
I katalogen fanns det ett mönster på en liten fågel att hänga i riset.



Den tar typ 10 minuter att göra och jag tänkte att det kan ju bli fler efter hand. Här i mitt gladaste gröna tyg.


Men visst, äkta vara är ju ändå det finaste att titta på!
Ha en härlig söndag i solen!
Kram
Ellinor

6 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Ja, Stoff&Stil har verkligen hur mycket fina tyger som helst. Och billiga också!
Fåglarna du gjort va supergulliga. :)

Hannis sa...

Fina!
Kan tänka mig att det är som en leksakskatalog för någon som är duktig på att sy som du är.

Vilken mysig morgon du har!
Härligt, njut så mycket det går.

Kram Hannis

Millan sa...

Så fint det blev med dom där fåglarna i riset...jag tror minsann att jag ska leta reda på mina katologer därifrån också snart!

Victoria sa...

Du verkar bo idealiskt, så nära naturen! Ha en riktigt skön söndag! //Victoria

Handgjorda drömmar sa...

Jättefina fåglar i underbart tyg!
Visst är det som värsta godisaffären - nästan lite för bra, då man helst skulle vilja beställa det mesta...
Kramar

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Visst har dom så mycket fina tyger :)
Skulle vara kul att åka dit också och titta på plats!
Ha en fortsätt bra vecka!

Kram