söndag 25 september 2011

Fabriksöppning

Inspirationsfabriken är igång och nu med lite annorlunda upplägg. Lite större utmaningar och bloggaren får anstränga sig lite mer. Denna gången är temat "Moodboard." Jag är precis på gång att göra en inspirationstavla till mitt lilla rum och ramen ska bli grön. Men sen kan jag inte bestämma mig för om resten ska gå i grönt med rosa detaljer eller grönt och blått.


Min tavla ska antingen få denna tapet som bakgrund... Eller denna:


Det lutar nog åt den senare. Känns väl mer jag antar jag. Tanken är att tavlan ska förses med hönsnät alt. snören som gör det lätt att fästa saker och ändra. Men inspiration ska vara ledordet. Ramen är redan grundmålad och jag ska försöka köpa en färg som den här:


Tänkte helt enkelt ta med mig hela pallen till färgaffären eftersom numret på den gamla burken är oläsbart. 
Kika in i Fabriken för fler exempel!
Kram
Ellinor

4 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Å vad spännande med ett projekt!
Är pallen grågrön som i min favoritfärg grågrön?!?
Ser så ut iaf=)
Japp spännande är ordet med jobbet!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
Mimmi

Hulda sa...

Dette så vakkert ut! Flott farge på den lille krakken din. Grønt er vakkert i interiøret.

Så koselig at du har sett bildene mine i Lev Vackert. :) En ære å være med der!

Maria sa...

Vad kul att du gillade mitt lilla bidrag till Fabriken. Ja jag fick plocka fram lite inspiration, kul :) Vad fiffig lösning du har på moodboard. Den gillar jag. Och så fina saker du har i butiken, var inne där en sväng också.
Önskar dig en skön vecka nu, Kramar från Maria

Handgjorda drömmar sa...

Förstår att du inte kunde välja den ena före den andra - de är supervackra bäggetvå. Vilka tapeter!! Blev extra lyrisk över den i blå toner, med text. Önskar dig en riktigt skön vecka!
Kram Marie