tisdag 6 mars 2012

Ljuslykta

Jag har funderat ett tag på det här med tygpåsar som ljuslyktor (det hjälper en överarbetad hjärna att tänka kreativa tankar!) och jag testade helt enkelt att stoppa ett glas i en doftpåse (utan lavendel förstås!) och detta är en idé jag ska jobba vidare på när tid ges! Så enkelt och... kul!



Detta var inga bilder med mästerlig komposition, men ni fattar principen. Och ljuset blir riktigt fint men jag ska nog testa en del i vitt linne med stämpeltryck och decoupage. Kanske hinner lite i morgon när det är ledig dag (om jag ignorerar högarna av jobb jag har med mig hem:)
En fin onsdag till dig!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Jag sydde ljuspåsar förut av gamla örngott.
Så att den fina spetsen skulle få synas=)) Det blir en mysig känsla.

Gillar din gråa med fina kanten.
Och du, strunta nu i jobbhögarna!

Kram Hannis