onsdag 2 maj 2012

Linnés Råshult

Vilka härliga dagar vi bjuds på! Idag har det varit nästan overkligt varmt! Jag har inlett projekt tvätta hus. Bara halvkul men oj vad fint det blir när vitt är vitt och inte grått/grönt!
Igår blev det en liten utflykt med min mamma och lillkillen till Linnés födelsehem i Råshult utanför Älmhult. Jag har aldrig tidigare varit där men nu blev det av tack vara att vännen A är med i en utsällning där med vävda "bröllopsdynor." Och oj vilket mysigt ställe. En bondgård med bl a höns, fina gamla hus, gott fika och en massa kryddor och annat! Värt ett besök!




Några av gårdens invånare
Och för den som är sugen på att fläta ett uterum av pil, ja, det här tyckte jag var en riktigt listig idé!



Grenar av pil sticks ner i marken och de skott som sen växer ut flätas in mellan grenarna. Hur fint som helst!
I morgon är det tillbaka till verkligheten! Skulle kunna vara ledig... mycket mer!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Dit har faktiskt jag och min mormor pratat om att vi ska åka.
Hon älskar Linné!
Ser ju väldigt fint ut.

Kram Hannis