torsdag 20 september 2012

Höstplantering

Nu känns det verkligen som att hösten är här. Och mörkt klockan halvåtta på kvällen. Men desto mer tid (och kanske ro) att pyssla inomhus. Toksugen på att fixa till allting här hemma. Det borde finnas någon slags pysselledighet att ansöka om!!
I Fabriken är temat denna vecka höstplantering. Tänker mig att det ska bli en sån efter helgen då jag antar att alla blommor frusit i frosten de hotar med från SMHI.




Så denna kryssboll är det enda som letat sig hem ännu. Eftersom blomsterbönorna fortfarande är så vackra. Och ringblommor och rosenskära. Men som sagt, ikväll är det väl bäst att plocka in en stor bukett och skörda alla bönor. Ifall frosten kommer.




Ha det fint!
Kram
Ellinor

5 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Så fint!
Jag vill också ansöka om "pysselledighet" ;) Undrar om det finns blankett på nätet? ;)
Njut torsdagen!
/Maria

Felix sa...

Det vill till att njuta ute så länge det går. I går tog jag in mina pelargoner, som annars brukar få stå ute till det blir minusgrader. Men då blir de så risiga när de kommer in. Få se om de håller sig finare i år. I år var de inte fler än att de rymdes i badkaret när jag duschade av dem... Nu ska de bara hitta plats i fönstren också.

Den där lila kudden du har sytt skulle gärna kunna få flytta hit annars. Jättesnygg!

Soliga hösthälsningar
Elisabet

Knaada sa...

Så läckert, blomsterbönor har jag inte sett förut, fina :)

Hannis sa...

Pysselledighet!
Vilken bra idé!
Det skulle jag kunna demonstrera för=))

Visst är det lite märkligt hur mörkret smygit sig på?
Blev förvånad igår över just det, kändes som att klockan var mer än vad den var.

Kram och mysig helg/Hannis

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Pysselledighet borde lagstadgas!
Ser fram mot höstlovet och har redan planer om vad som skall pysslas då!

Kram Mimmi♥