torsdag 24 januari 2013

Tema: Ordning och reda

Fabrikstemat för dagen är ordning och reda. Så här efter jul är ju de flesta ganska sugna på att rensa, få in mer luft och känna hur man börjar på nytt, tror jag. Under jullovet försökte jag organisera upp mitt pysselrum/pysselgarderob lite grand. Det är ju ett rum att komma in i för i n s p i r a t i o n. Men tyvärr är där oftast bara kaos...


Alla pappersrullar i en gammal drickaback från min sambos födelseort i Belgien.


En Billy bokhylla fylld med tyger, just nu hyfsat färgorganiserade.


En gammal REDA (TACK bror och svägerska) för smått och gott.


Min pysselgarderob var tidigare klädkammare och de gamla träskivorna målades och återanvändes när jag gjorde om rummet. Det är litet men ganska funktionellt. Den dag jag är helt nöjd med ordningen där inne... Återkommer jag med bilder på hela lilla rummet.
Trevlig torsdag!
Kram Ellinor
PS Igår var det dags för bokklubb igen. Den här gången med gäster (se tidigare inlägg). Härligt!


6 kommentarer:

Johanna / Fru form o fix sa...

Pappersrullarna behöver jag bra förvaring till, som tar liten plats. Ett kommande projekt. Det var fint som du har det i den gamla drickabacken!

Hannis sa...

Det var väldigt fint att ha rullarna i backen!!
Jag får nästan dåligt samvete när jag ser vilken ordning folk har på sina pysselsaker=))
Det har inte jag!

Kram Hannis

Maria sa...

Vilken trevlig blogg! Ditt pysselrum verkar vara en dröm, jag har aldrig riktigt tänkt på att man kan ha ett sånt rum men det verkar vara stort i bloggvärlden så jag har nog missat nåt!

Kram på dig!
M

Maria sa...

Snyggt och fint.
Go torsdagskväll på dig från Maria

Petra / Popetotrora sa...

Tusan vilka fina förvaringslösningar du har! Både träbacken och Redan får mig att bli lite grön av avund! :)

Malin ~ inredning och annat sa...

Riktigt tjusig drickaback!