torsdag 30 maj 2013

Tema: moodboard maj 2013

Redan torsdag igen! Nu när man helst vill stoppa tiden, rusar den fortare än någonsin. Denna dag ser ut att bli en helt underbar dag så jag ska försöka sitta ute och jobba lite om det går!
Maj månad har i år verkligen varit blommor för mig. Från att vitsippan ÄNTLIGEN tittade upp till fullkomlig explosion i trädgården.



Lycka är ju att kunna bara gå ut och plocka in dessa ljuvliga glädjespridare. Det gäller bara att ta sig tid att plocka dem!
Jag känner också hur färglängtan inne har vuxit i takt med att allt blivit grönare ute. Var i en färgbutik förra veckan och fick låna med mig denna färgkarta hem:


Och tillsammans med Lantliv special blev det en riktigt inspirationskick. Så nu går jag runt och känner mig för med de olika färgerna. Kommer bli någon burk grönt, en med blått och nått däremellan. Kanske någon grå också...
Nu är det dags att ta tag i den här dagen! I Fabriken finns det fler Moodboards!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Visst har det bara exploderat i trädgårdar och i naturen!
För mig går det för fort jag har inte hunnit vara ute så mycket...
Fina bilder, kram Suss