torsdag 16 maj 2013

Tema: På köksbordet

I Fabriken är det dags att visa upp köksbordet. Vi har ett stort, slitet (och inte charmigt slitet) Norden-bord. En dag när liten kille är lite större ska jag slipa bordet och fixa till det. För jag gillar bordet! Jag väljer att visa hur det ser ut utan dukning.


Ända sedan första sippan titttade upp har de prytt bordet i sina olika längder. Nu har de långa skaft och är bara sååå fina! Här skymtar också mina sprejade ljusstakar. De var i mässing men guld, mässing och koppar göre sig icke besvär hos mig :) Med tanke på förra veckans tema! 



Duken har en gammal dam virkat som var med hos oss på julafton. Lite lagom vårskir tycker jag!
Nu är det ju tyvärr så att så här tomt är köksbordet sällan. Precis före fotografering plockade jag bort diverse teckningar, en husbil, sax, pennor etc (plus att min symaskin ofta står här). Men just nu, är det så här för en stund!
Ännu en solig dag! Detta är den bästa tiden!!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

När jag ser din fina duk så undrar jag varför jag inte kan ha duk...
Tycker alltid att det ser konstigt ut på något sätt!

Hoppas att du har en skön helg framför dig/Kram Hannis