fredag 13 september 2013

Piratpåsar

Förra veckan var det dagiskalas hos oss för att fira liten som fyllt 4. Ett härligt kalas blev det i strålande sol, sommarvärme och glada barn!
Godispåsen är ju obligatorisk och jag hade förberett en liten skattjakt som slutade i gäststugan där det fanns en piratväska med piratpåsar. Uppskattat! Jag fotade påsarna kvällen innan.


Jag fotade i badrummet eftersom det var enda stället med tillräckligt mycket ljus kl 23 på kvällen... Påsarna vek jag av vanliga A4 och sen tejpade jag på dödskallar med olika miner.


Jag gillar egentligen inte dödskallar i barnsammanhang. Men nu var det ju skattjakt för små pirater...


Tårtan var en enkel historia med köpta chokladtårtebottnar, jordgubbar, vaniljvisp och hallankesella mellan lagren och sen bara lite fingerkex runt. Snabbt och lätt men gott!
Ha en bra avslutning på vecka!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilka häftiga påsar! Det där kalaset kunde ju inte bli annat än uppskattat. Här börjar det också närma sig kalas, 6 år.
Ha en mysig fredag
//bara anna