söndag 27 oktober 2013

+14

+14 grader, sol, ljumma vindar och pelargoner som tror det är sommar. Så var det på vår altan idag. Trots detta fick altanmöbler och annat flytta till vinterförvaring idag. Det ska tydligen blåsa rejält de kommande dagarna och då känns det bra om allt är undanplockat. Jag har upplevt att vara mitt i stormen Gudrun... Mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild blir i alla fall mina ljuvliga pelargoner! Vintern gör sig ännu icke besvär på min altan i alla fall! (Och senaste numret av Lantliv får ligga och mogna i någon månad innan jag läser det. Jag är INTE redo för jul ännu!)





Även inne blommar Mårbackan för fullt. Ännu inte redo för vinterförvaring verkar det som. Detta lilla skott råkade jag bryta av idag. En liten förberedelse för våren...
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Felix sa...

Så fina pelargoner du har! Tänk att det fortfarande är så varmt att de trivs ute! Vi hade lika varmt, men ingen sol...

Vi kanske också borde ha tagit in hammocken... Alla andra trädgårdsmöbler är inställda, men inte hammocken.

Hösthälsningar
Elisabet