lördag 22 oktober 2011

En hälsning från andra sidan

Ännu en kväll då jag somnat under nattningen och vaknat med torkade linser och yr tagit mig upp igen för att avsluta kvällen. Ska snart krypa ner i värmen igen!
På tal om värme så är det här med kyla och vinter inte riktigt min grej. Hoppas därför av hela mitt hjärta att det verkligen blir sol nu i några dagar som "de" lovat.
I en av krukorna till mina potatisblommor (som för övrigt verkar klara frost helt galant) har den här lilla godingen vuxit upp.


Som en hälsning från andra sidan vintern står den där och ler mot mig. Den gör mig alldeles glad i hela kroppen!
Hoppas att du som kikar in har en fin lördagskväll och att, som sagt, solen lyser på oss i morgon!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Det där med torkade linser känns igen=)) Somnade på soffan igår och vaknade nu på morgonen, inte skönt!

Det var en vacker beskrivning med en hälsning från andra sidan vintern.
Jag gillar den här tiden men när det börjar bli -20 vill jag helst gömma mig.
Det är då man ska ha en sån bild på blomman och påminna sig om att det blir varmt igen.

Hoppas att du får sol idag!
Kram Hannis