måndag 17 oktober 2011

Ett litet möblemang

För den med gott minne så skrev jag för ett par veckor sedan om lite färgproblem. Bröt en färg efter en tapet som skulle bli mjukt blå men som blev grå. Jag tog min färgburk och åkte tillbaka till affären och efter 4 påfyllningar av blått och violett så hamnade vi på en ganska trevlig blå färg.


Ett litet bord och en stol till lillkillen skulle bli blått med gröna fötter. 


Lite efterklok kan jag konstatera att jag skulle ha tagit en blankare färg. Den känns lite väl matt (10) och kanske blir det ett lager lack ovanpå. Blir lite tåligare då tror jag. 
Ännu ett furuskåp är på väg att bli vitt så penseln får vänta ett tag till innan det blir målarvila!
Kram
Ellinor

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Jag tycker ju färgen är jättefin och behaglig, men kanske ett lager lack så det blir lite tåligare.
Kram Eva

Mia sa...

Åh vad fint det blev. Tänk vad lite fin ögonvänlig färg kan göra.

Trevlig kväll
kram Mia

Hannis sa...

Vad gullig du är! Kul att du är nöjd=))

Vad fint bordet blev.
Ser helt nytt ut!

Kram Hannis

HannasHörna sa...

Hej! Vad fint det blev. Färgen är jättefin! Kram kram

Anonym sa...

Finaste lilla möblemanget!(behöver inte alls vara blankt) kram och tack för trevlig läsning och fina bilder! Anna