torsdag 19 januari 2012

Loppat

I min stad har vi ett Erikshjälpenställe dit folk vallfärdar varje onsdag och lördag. Jag hade inte varit där sen i somras då jag blev i det närmaste attackerad av en gammal man i kön in i affären för att jag inte rörde mig fort nog. Jag hade barnvagn och ville inte trycka in min lille son i bland alla ben som stod och småstampade som inför ett sprinterlopp. Stämningen var minst sagt hätsk och jag tappade sugen... Hur som helst, i onsdags hade jag möjlighet att vara där vid 12 och döm om min förvåning när jag inser att även vintertid är det en lång kö av människor som väntar innan det öppnar! Denna gång var det dock en något lugnare stämning och jag kunde gå ut med bl a denna lilla korg:



Den hänger nu i mitt pysselrum. Det är härligt med ett eget rum även om det bara är typ 5 kvadratmeter!
Bara två dagar kvar före helg och i helgen ska jag få åka bort!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken otroligt söt korg! Gillar den skarpt! :) Själv har jag lite för dåligt tålamod för att åka iväg på loppisar. Måste liksom veta att det jag är ute efter finns och oftast känns det som om man kan göra det mesta själv. Fast korgar har jag inte lyckats med ännu... ;)

Jovisst, angående basilikan. Den jag odlade stod i gassande sol utan problem. Det gäller bara att komma ihåg att vattna för basilika gillar inte när det blir torrt.

Kram/ Anna

Hannis sa...

Jag gillar den!
Det är något konstigt med människor som beter sig som den gubben...
Så onödigt!

Härligt med pysselrum!
Själv blir jag nu av med min pysselhörna. Har helt och hållet mig själv att skylla då jag drabbades av någon slags "kan inte säga nej till möbler" feber och då får välja bort saker=))
Lyxproblem hos mig just nu*skrattar*

Hoppas att du får en riktigt härlig resa över helgen/Kram Hannis