måndag 30 januari 2012

Och det bidde en... kudde!

I går var det vinter när den är som bäst. Några minusgrader, sol och pulka/snowracer-åkning i backe. Bror med barn och jag med familj samt mormor/farmor tog oss till backen i hembyn där vi åkte som barn. Backen är mindre nu än den var när jag var liten... Men det var hur härligt som helst att åka!!
I lördags kväll jobbade sambon och liten gosse somnade hyfsat tidigt = en kväll för mig själv. Och vad gör jag? Jo, självklart, jag syr en kudde. Har haft tyget sen i somras och bara klappat på det ibland. SÅ mycket mitt tyg!





Jag har egentligen ingenting annat i brunt men det passar perfekt ihop med allt trä! 



Det ska bli en till som jag inte hann få färdigt så det kommer nog fler bilder framöver! Den mjukt blå färgen är min favorit och tanken är att den ska dyka upp lite här och där i hemmet!
Ha en fin början på veckan!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Gillar också den mjuka blå färgen men hur jag än försöker så funkar det inte hemma hos mig...
Men den är fin kudden!
Känns som en försmak på våren på något sätt=))

Kram Hannis