söndag 12 februari 2012

Tema glas

Fabrikens tema är denna gång glas. Förutom glas för dryck så är det mesta av glaset i mitt hem loppisfynd.


Senaste loppisfyndet var två gamla mjölkflaskor. Blev så lycklig. I botten står 1 liter respektive 0,5 liter.


Älskar de gamla glasburkarna. Har fått ihop 4 stycken än så länge. Och så enkla Ikea-lyktor som fått lite spets.

Ett par flaskor i mitt loppisfyndade (och sen målade) lilla skåp som fyllts med favoriter och hängts upp i köket. 
I sista sekund (i vanlig ordning) landar mitt inlägg hos Fabriken. Bland alla andra vackra glasbidrag!
Kram
Ellinor

5 kommentarer:

Hannis sa...

Det är fint med glas!
Speciellt gamla glasburkar.
Fint med blockljus i.

Hoppas att solen skiner lika mycket hos dig som den gör här.
Kram Hannis

Emelie sa...

Underbara glasburkar/flaskor som man kan ha till så mycket!

Fin måndag!kram

Handgjorda drömmar sa...

Sänder en stor kram på allahjärtandag!
Marie

Fröken Fräken sa...

Oja, de gamla glasburkarna håller jag också utkik efter, fast de börjar bli svårare att få tag i nu. Mjölkflaskor har jag tyvärr inte än lagt vantarna på!

Marie sa...

Så vackert med glas i inredningen!

Du undrade över den gröna färgen? Jag ska kolla i helgen om jag har kvar den färgburken, isåfall återkommer jag med vilket nummer färgen har.

Trevlig helg!
Kram Marie