måndag 11 juni 2012

Man tager vad man haver

Vilken fin helg vi fick! En hel del sol faktiskt. Lillkillen kunde t o m ta ett premiärdopp i sin lilla pool!
Eftersom vi inte har så stort trädgårdsland har jag i år valt att sätta lite fröer i det som finns.



Här är det rosenskära på gång. I krukor utmed husväggen finns det ringblommor och tomater och i tunnor kommer det luktärtor.


Här syns även finaste vattenkannan som jag fick av sambon när jag fyllde år. Jag använder de torra pinnarna som blir kvar när plymspirean vissnar på hösten. Återbruk! Och helt gratis!
Nu hoppas jag på sol hela veckan för det är ju studenvecka här! Men det ser inte så lovande ut just nu... 
En bra början på veckan önskar jag dig!
Kram
Ellinor

3 kommentarer:

Hannis sa...

Men gaaa!
Vilken snygg trälåda du har där!
Blev en favorit=))

Kram Hannis

Felix sa...

Här brukar vi också ta det som finns tillhands. Planterade växter runt dammen förra året med samma devis. Hittade en hel del perenner som kunde delas från andra håll i trädgården och skogen intill. När maken röjer sly runt omkring tomten brukar vi spara en del som blir bra växtstöd både i trädgården och i växthuset. Övrigt mals till flis och täcker jorden runt drivbänkar och i skogshörnan. Återbruk är både bra och bäst av allt - gratis!

Sommarhälsningar
Elisabet

veronicasvita sa...

Åh vilken snygg trälåda!!! Vill ha!
Önskar dig en trevlig kväll!
Kram Veronica