onsdag 20 juni 2012

Tid för återhämtning

Sommarlovets andra dag har börjat. Ute skiner solen och liten kille sover fortfarande efter lång och spännande dag igår. Vi började sommarlovet med en tågutflykt till mitt gamla jobb och träffade mina goa fd kollegor. Så mysigt! En bra början på lovet!
Klätterhortensian är i år helt underbar där den klättrar på bodväggen!





Och inne i boden väntar mina två första målningsprojekt. En våningssäng som jag är till hälften klar med och sen min fina kökssoffa. Ett pilligare projekt! Men först måste orken komma tillbaka. Körde nästan slut på mig själv i år och det känns nu. Ont i hela kroppen och totalt tömd på kraft. 

Ser ni henne? 
Så nu är det återhämtning och njut som gäller. Betrakta livet lite och fundera på hur det kan levas annorlunda nästa skolår. Kanske börja springa för att rensa huvudet. Helt enkelt försöka tänka och prioritera rätt... Och njuta i nuet!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Vila!
Sen kommer kraften tillbaka.

Jag började ju springa.
Inga långa sträckor men bara för att få en chans att göra mig av med arbetet och tankar om arbetet.
Det funkar. Tror man behöver dom där minuterna av återhämtning och att släppa saker så man inte har det med sig hela tiden. Sen får man mer energi också=))

Ha nu en ljuvlig midsommar/Kramen Hannis