tisdag 7 december 2010

Ett juligt fönster

Temat i Fabriken denna tisdag är julfönster. Jag måste väl erkänna att jag inte har speciellt "juliga" fönster och mitt rödaste fönster har jag redan visat här. Så idag fuskar jag lite och visar mitt köksfönster i bakgrunden. Hyacinterna i koppar är nu i full blom.


Jag är nämligen i princip färdig med min nygamla köksö. Jag kommer visa fler bilder senare i veckan på hela förvandlingen. Så mycket kan jag i alla fall avslöja att det är två IKEA rullbänkar och en gammal bordsskiva som tillsammans har blivit en ny köksö samt en vitmålad rullbänk. Men före och efter bilder kommer!


Här är den inte helt klara rullbänken.


När blommorna på mina hyacinter blir för långa och gängliga brukar jag klippa av dem och spara löken med bladen. Jag tycker att det gröna mot löken är vackert i sig!
I morgon hoppas jag kunna presentera lite nytt juligt till butiken. Det blir också lite erbjudanden!
Ha det gott denna vintervita tisdag!
Kram
Ellinor



2 kommentarer:

Hannis sa...

Tycker det är som skönast när man gör det man vill inför jul.
Pyntar efter behag och det man tycker om, då blir det juligt ändå på något sätt=))

Ön ser då kanon ut!
Praktiskt med en sån.

Hoppas att allt är bra med dig/
Kram Hannis

himlaverket sa...

Bra ide att behålla det gröna,,,har aldrig tänkt så långt faktiskt...
jag brukar klippa ner dem å plantera ut dem i vår, så kommer de upp å luktar hyacint i min trädgård på hyacintstället ;)om man vill ha lite juldoft i sommar....kan man smyga där.
kram ullamaria