lördag 8 januari 2011

Ljuva färger

Idag åkte jag till blomsteraffären för att köpa några glimtar vår. Jag läääängtar till våren. Jag hittade så fina blommor! Här några pärlhyacinter.



De hamnade till slut på köksön. Detta är de finaste färger jag vet. Pärlhyacintens ljust gråblå, bladens skirt gröna och så vitt. Skulle gärna inreda hela mitt hem i de färgerna!
Igår började jag jobba. På ett sätt kul men det var också jobbigt att vara ifrån lillkillen. Det blir bättre säger alla. Men det känns ändå lite märkligt att vi inte ska vara tillsammans på dagarna! Det bästa med att jobba är ju dock att helgerna blir så härliga!
Ha en fortsatt skön helg (i regnet...)
Kram
Ellinor


2 kommentarer:

Hannis sa...

Längtar också till våren...
Har lovat mig själv att njuta av varje årstid men det känns som att vintern har varit länge redan.
Med vackra Pärlhyacinter så skyndar man ju på våren lite=))

Vad bra att det gick bra att börja jobba.
Kan tänka mig att det är ovant att vara i från sonen.

Kram Hannis

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det härligt med de första vårblommorna, fina färger ihop
Lycka till med jobbet och ha en bra söndag