söndag 13 november 2011

Julpyssel del 1

Vilken underbart solig dag vi fick igår! Hoppas på turen idag också!
Två marknader står på schemat inför jul. En den andra advent i Gemla utanför Växjö och en tredje advent i Uranäs utanför Fagerhult där jag också var i höstas. Syr i vanlig ordning kuddar och av små tygbitar som blir över tänkte jag att det skulle kunna bli hjärtan.


Två tygbitar i hjärtform, lite "stopp" emellan, i med ett snöre och sen sick-sacka. Ska testa lite fler varianter så de lär dyka upp här igen. Snöret lämnar jag ganska långt och sen är tanken att man själv klipper och knyter den längd som passar.



Här fick det hänga på hyllan över byrå i sovrummet. Det första juliga som har har tagit sig över tröskeln i det här huset... Men idag ska det bli plock av lingonris tänkte jag!
Trevlig söndag!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej E
Du har en helt fantastisk blogg som jag dagligen
följer. Här hämtar jag inspiration och tips till mitt
hem.
Har nyligen sytt några av dina hjärtformade
små kuddar har dock varit ute för problemet att dom
ofta går upp i sömmen ? Kan det beror på att jag
använder mig av raksöm och inte som du sick-sack ?
Till sanningen hör att jag har haft dom hängande en
tid på mitt utedass kan fukt och kyla vara en av orsaken ?
vi är ju trots allt inne i november månad

Stort tack på förhand
Hoppas att du får en trivsam och pysslig Jul
Många kramar ifrån J med familj

Ellinor sa...

Kära J,
vad roligt att du får mycket inspiration hos mig!! Det är precis det bloggen är till för!
Hoppas det löser sig med dina hjärtan. Har nog inga tips och råd att ge dig när det gäller trasiga hjärtan utan vi får hoppas att det ordnar sig ändå!
Ha det så gott!
E