söndag 29 maj 2011

Söndagsbild

I min lilla stad är det under sommarhalvåret loppis i en allé mitt i stan varannan lördag. Jag har inte varit där på länge men igår åkte lillkillen och jag in och där var det minsann full aktivitet. Vem som helst får ta med sig ett bord och grejer att sälja. Platsen kostar 100 kr. En helt underbar idé tycker jag!
Jag hade inga stora förväntningar och blev därför riktigt glad när jag hittade den här lådan.





Denna låda från armén föll mig i smaken. Ett läderhandtag och lite arbetade detaljer gör den helt underbar tycker jag. Än så länge får den stå på skåpet i sängkammaren men planen är att den ska finnas i mitt framtida "pysselrum" (som ska skapas i klädkammaren om allt blir som jag drömmer). 
Jag gjorde ett litet fynd till men det kommer senare i veckan. Dessutom blev det spontan våffelfika med ett härligt gäng. En riktigt trevlig lördag!
Ha en fin söndag alla!
Kram
Ellinor

3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vilken härlig låda du hittade! Grattis till den!
Kram Eva

Vintage House sa...

Hej
En helt underbar låda om den är gammal eller inte vet jag inte men den ser gammal ut...
kram
sandra

Unknown sa...

Kul med såna loppisar och vilken charmig låda du hittade.
Din trädgård var verkligen personlig och mysig, gillar mycke sten.
Kul att du vill vara med i min tävling.
Lycka till, kram Ing-Britt