måndag 12 april 2010

Oj, oj, oj vilken dag!! Så härlig! Känns nästan overkligt med så mycket sol och värme efter den här vintern.
Igår inleddes projekt "rensa boden". Och denna bod, den är magisk. Eller så handlar det om att man byter stil. För saker som jag inte ens mindes att jag hade sparat (det fanns en massa saker kvar i boden när jag tog över den) kändes helt plötsligt som riktiga fynd! Det måste vara alla underbara bloggare som inspirerar och som hjälper mig att se skönheten i gamla prylar!


Så den rostiga gamla oljelampan kommer nu beredas en fin plats någonstans i huset.


Jag får väl rengöra den lite men jag tycker den är rätt fin som den är också.


Och den lilla väskan är bara helt underbar. Och vet ni vad den innehåller!?! En svensk fiskerulle. Tänk vilken kärlek och energi man ägnade detaljerna förr i tiden.


Enligt rapport blir det en fin dag i morgon också. Jag är såååå glad att jag är mammaledig (förlåt alla ni som måste jobba!) och kan vara hemma och njuta hela dagen. Men morgonen kommer inledas med ett besök på Erikshjälpen. Vill inte behålla allt som finns i boden... Ha en jättefin dag i solen!
Kram
Ellinor

4 kommentarer:

Hannis sa...

Här sitter jag på jobbet och
bara läääängtar ut=))
Men jag passar på att smygblogga lite under tiden!
Vilken tur du har som fyndar på hemmaplan!
Förstår att du är nöjd med den lilla väskan.

Hoppas ni njuter av fint väder/
Kram Hannis

Mia sa...

Visst ar det harligt att vara mammaledig pa varen man skulle kunna vara ute hela dagarna.
Vad fint ditt syskrin blev jag ar lite nyfiken pa att se hur det ser ut inuti.
Sa mycket fint du har undanlagt kul att de kommer till anvandning igen.
Ha det bra i det harliga varvadret
Kram Mia

Cathrin sa...

Å lyckliga du som är ledig! Njut!!! Fast helt ärligt är det ganska kul att jobba också. Förutom när jag påminns om allt kul man kan hinna göra när man inte behöver slava framför datorn hela dagarna... Och visst är det så att man får härlig inspiration och nya synsätt av alla goa, kreativa och fina bloggar. Själv har jag en likadan lykta - den har seglat runt jorden med min mans bror. Därför är den väldigt speciell.

Ha det fint i solen!
Kram
Cathrin

Vita drömmar och choklad sa...

Javisst är det skönt att rensa. Ska bli en storrensning här i sommar oxå.
Jättefin oljelampa, du hittar nog många användbara ställen för den.
Kram Milla