torsdag 27 maj 2010

Det lilla skottet

Häromdagen kom sambon hem med denna Hjärtan-på-tråd. En kärleksförklaring tolkade jag det som!



När jag var liten läste vi ur en gammal läsebok i vilken berättelsen om det lilla skottet fanns. Det var den sorgligaste saga jag visste. Det lilla skottet som glömdes bort och till slut torkade och dog. Så när jag planterade detta lilla skott i dag mindes jag den gamla berättelsen och placerade skottet i blickfång vid diskbänken. Inte glömma här inte! (Jag ber om ursäkt för de överexponerade bilderna men det är svårt att ta fönsterfoton med dålig kamera...)





Vågen var en gång min mormors och tillhör mina bodenfynd. Det vill säga den är fyndad i min egen bod dit den en gång blivit förpassad. Otroligt tycker jag nu! Tur att vi ändrar smak!
Ha en härlig torsdag!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Visst är det märkligt hur man ändrar uppfattning om saker och ting...
Låter underbartatt ha en bod att gå och fynda i!
Hoppas att du har en riktigt go torsdag!
Kram Mimmi