onsdag 19 maj 2010

Tillökning i påsfamiljen

Doftpåsefamiljen har utökats med en vinpåse. Kanske i sötaste laget? Testade lite i någon slags grålila nyans. Skulle nog blivit bättre i vitt eller natur med ett snöre runt. Återkommer med fler tester. Roligt är det i alla fall!




Det här är utsikten från mitt köksfönster nu på morgonen. Kan väl säga att det är roligare att diska med detta att vila ögonen på! Hmm... insåg just att jag visat väldigt få bilder på mitt hem. Får ta tag i det! Detta är i alla fall fönstret över min diskbänk. Önskar bara att det fanns lite bin eller nåt som flög runt bland blommorna. Helt stilla! Och då blir det väl inga plommon?


Nu ska jag måla lite. En gammal köpmansdisk i furu ska bli vit. Skulle egentligen vilja ta tag i mina altanmöbler men med en fuktighet som i tropikerna ute får det nog vänta lite... Men det är skönt med lite värme även om solen gömmer sig.
Ha en bra onsdag!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Jag tycker att din vinpåse är jättefin! Inte var den för söt! Det är roligt att sy!
Jag är en typisk periodare och nu är symaskinen inställd och det är blommor för hela slanten!
Visst är det gott att ha något att vila ögonen på när man pysslar i köket!
Ska bli kul att se mer bilder från ert hem! Alltid spännande att se hur andra har det!
Ha det gott!
Kramen Mimmi

Mia sa...

Vilken jättefin vinpåse håller med ovan den är inte alls för söt.
Så härligt att kunna titta ut genom fönstret när man diskar här är det kakel och luckor. Såg att vårat plommonträd också börjat visa blomknoppar så nu hoppas jag också på lite humlor och bin. Men det brukar inte bli brist på plommon snarare för mycket.

Ser fram emot att få se bilder på hemmet och fler olika vinpåsar.
Kram Mia