söndag 16 maj 2010

Lavendellängtan

I går var första dagen med en härlig vårvärme. I dag är det ganska kallt igen. Men hur som helst, plommonträdet har börjat slå ut och allt är såååå på gång. Underbart!
Det här med att virka på spets på linnetyg har blivit en riktig favorit. I går köpte jag dessutom en ny mindre virknål (1,25) och då blev det hela superenkelt! Inte ens ont i fingret! Så det fick bli två små doftpåsar som senare ska fyllas med den lavendel som också är på gång. Mmmmm...





Ha en härlig söndag! Och tack V för en mycket god och trevlig eftermiddag i går!!
Kram
Ellinor

8 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Vilka söta påsar!
Som karameller där de ligger!
Hoppas att du har en skön sönda kväll!
Kram Mimmi

Cathrin sa...

Så vackra små påsar. Helt ljuvliga! Och så härligt det låter med plommonblom. Ett plommonträd står helt klart på min önskelista! Och jag tror att man minst sagt blir lustig i huvet av sina små sötnosar. Men på ett ganska bra sätt (jag rymmer till jobbet ibland och får vara "normal" det hjälper ;) )

ha en fin söndagskväll!
Kram

Anonym sa...

Åh, vad fina! Nu blev jag sugen på att göra något med de små bitarna vitt linnetyg som ligger på strykbrädan... Tack för inspirationen!

where the forest end... sa...

Åh vilka söta små påsar!
Jag som varken kan virka eller sticka :(
Nu blir man ju sugen på att lära sig det.. Men finns tålamodet? Hmm..
Nu ska jag kolla vidare i din blogg :)

Mia sa...

Det var nog de sötast lavendel påsarna jag sett, fint med den virkade kanten.
Vårt plommonträd verkar inte vara på gång med blomning ännu men jag längtar.

Trevlig vecka önskar jag dig
Kram Mia

Huset vid ån sa...

Jättefina lavendelpåsar...Som små söta karameller! Hoppas att du haft en trevlig helg. Önskar dig en bra start på den nya veckan! Kram Therese

Handgjorda drömmar sa...

Åhh, de var ju bara för söta!! Blir så himla fint med den där virkade kanten. Testade lite här hemma att virka på lintyg, men hade en alldeles för tjock virknål... så jag gav upp. Får nog investera i en lite mindre minsann!
Ha en fin måndag!
Kram Marie

Hannis sa...

Vilka söta!!Linnetyg är alltid snyggt tycker jag, ser fräscht ut.
Själv kan jag verkligen inte virka=))
Är ett sånt där hopplöst fall!

Hoppas att du har det gott i solen/
Kram Hannis