söndag 23 maj 2010

SMHI hade fel

Nu för tiden har SMHI mer fel än rätt när det gäller min del av världen. Och det är underbart! För i en veckas tid nu har de lovat regn men jag har nästan bara haft sol hos mig! Så varje dag är som en solbonus. Projektet för tillfället är målning av gammal köpmansdisk och i dag slipade och kvistlackade jag alla delar i strålande solsken!
En av mina fina födelsedagspresenter var denna superfina väggampel. Den har dessutom en likadan kompis men jag har bara hängt upp en så länge. Det var goa vännerna J och PH som kom med denna fantastiska present. GLAD blev jag! Tack!!




Utedagen inleddes och avslutades i bokskogen. Denna ljuvliga oas finns ca 5 minuters promenad från vårt hus. Mitt gröna tempel kallar jag skogen. I morse stötte jag dessutom på en älg. Alltid en lika häftig upplevelse (om man inte sitter i bil...)



Ha en bra början på veckan!
Kram
Ellinor

3 kommentarer:

Hannis sa...

Vad härligt att stå ute och måla!
Brun och fin lär du bli också=))

Vilken fin present!

Hoppas att Smhi fortsätter att ha fel så du kan fortsätta njuta=))
Kram Hannis

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken fin vägglampett du har fått..Är det från "Wilma serien"? Som vanligt bjuder du på underbara bilder från naturen...Ha en trevlig tisdag vännen! Kram Therese

Mia sa...

Jag har faktiskt slutat kolla vädret för det stämmer ju aldrig. Men visst är det trevlig då man ställt in sig på regn och så är den en strålande härlig sommardag.
Vilken söt väggampel visst är det trevlig med ljus mot väggarna.
Så nyfiken på att få se dina nymålade project och härligt att kunna stå ute och fixa så det slipper bli dammigt och färgat inomhus.

Trevlig dag önskar jag dig
Kram Mia