tisdag 23 november 2010

Adventspynt

Advent närmar sig och i Fabriken är det adventstema. Hos mig kommer adventspynt i form av stjärnor och ljus fram på lördagen före första advent. Men i år har jag förberett en av ljusstakarna och i går tog jag ett par bilder. Nu vilar den i garderoben fram till lördag!



En gammal brödform av aluminium (tror jag) har fått bli adventsljusstake i år. I botten en brädbit med fyra borrade hål och sen lingonris. Det gäller bara att komma ihåg att släcka ljusen... Tyvärr är det gamla fingeravtryck och annat på formen som jag inte kan få bort. Någon som har ett tips?
Ha det så gott denna gråmulna tisdag. Fast nu snöar det i stället för att regna. Personligen hoppas jag på lite kyla så att vi slipper regnet!
Kram
Ellinor


2 kommentarer:

himlaverket sa...

Jättefin ljusstake, det enkla är det vackraste tycker jag...
Har du provat en sån där magisk rengöringsduk...
det brukar funka på det mesta...
kram ullamaria

Petra / Popetotrora sa...

Smart återvinning!! :-)