måndag 29 november 2010

Frostig julmarknad

I lördags var det då dags för julmarknad i Johansfors gamla nedlagda glashytta. Ute var det KALLT, typ -10 och det blåste snålt. Men det var mycket snö och riktigt vackert. I inbjudan lovade man att det skulle finnas värme i hyttan men jag tog ändå på mig 4 tröjor för att vara på den säkra sidan. Trodde jag. Mina bordsgrannar som varit med förut var klokare än så. Termobyxor, tjocka jackor och mössor. Det visade sig nämligen att vi skulle stå där hela dagen i en lokal som garanterat aldrig nådde +5 grader. Det var fruktansvärt. Jag frös så jag mådde illa. Dessutom var det ganska få besökare och de flesta tillhörde inte min målgrupp... Men jag sålde ändå lite kuddar (vita linnekudden var klart mest populär) och en hel del kort som jag knåpat ihop med servetter och decoupagelim. Nästa år blir det dock inte julmarknad i Johansfors. Är det någon som har tips på varmare julmarknader man kan vara med på?
Oj, det blev en massa text. Här kommer ett par bilder också!




Ute är det sagolikt vackert med massor av snö och nästan sol. Det snöar sakta stora flingor. Gick en promenad genom byn i går kväll och det var så vackert med alla tända ljus ute och inne!
Kram
Ellinor

3 kommentarer:

Hannis sa...

Men herregud!
Det är ju risk för frostskador i den temperaturen!
Kul ändå att du sålde lite, du gör så fina saker.

Kram Hannis

himlaverket sa...

Det där har jag varit med om åxå, stå på torget tills man är blåfrusen.
Numera har jag kontaktat kyrkor , de har ofta marknader/basarer som man kan stå på (inomhus).
Sån tur att du sålde lite ändå...
jättefina grejer.
Kram ullamaria

Villa Vinkelhaken sa...

Vad mycket fint! =)

Ha det bra!
Kram Jenny