söndag 28 november 2010

En snöig adventssöndag

Det känns nästan lite overkligt med all denna snö. Jag har aldrig upplevt en första advent med 30 cm snö. Det är ju så sagolikt vackert! Så mina söndagsbilder är inspirerade av all snö. Och jag bor ju inte i Lappland. Jag bor ju i Småland!


Stolarna som brukar stå ute året om. Men just nu får endast snön slå sig mer på dem!


Snön på fönstret i boden är i bästa Disney-stil. 


Och så min gröna stol som jag "loppade" för 20 kr i somras. Hmmm... Måste nog ta hand om den snart men den ser ju så fin ut med all snön. Frågan är bara om den går att rädda?
I går var jag med på julmarknad. Berättar mer om det i morgon. Kan bara säga att jag har aldrig frusit så mycket i hela mitt liv... Har inte tinat upp helt ännu!
Ha en härlig första advent!
Kram
Ellinor



3 kommentarer:

himlaverket sa...

Vackra vinterbilder du bjuder på,
förra hösten lämnade jag mitt gamla planteringsbord framme och efter vintern var det genomruttet.
Fick slänga hela bordet, försök å rädda din fina stol om du kan ;)
kram ullamaria

Petra / Popetotrora sa...

Ja, nu är det verkligen vinter på riktigt! Härligt, om du frågar mig! :-) Hoppas den håller i sig över jul.

Hannis sa...

Vad med snö!!Det är så fint och ljust med all snö om jag bara slapp kylan.
Här är det -15 idag...
Ingen lust att ge mig ut men måste ju=))

Kan tänka mig att det gick bra på marknaden!

Kram Hannis