tisdag 20 november 2012

En tavla

I går kväll var det bokklubb och det är verkligen så ljuvligt att få gå och sätta sig vid dukat bord, äta fantastiskt god mat (bokklubben är hos mig nästa gång och vi kan säga att ribban matmässigt hamnade rätt högt i går - uj!) och bara prata och umgås. Härligt!
Det är bråda dagar nu och tyvärr är det tokmycket på jobbet också så jag hinner inte riktigt skapa som jag skulle vilja (läs: nästan inte alls) men en liten tavla är klar och ska få följa med. Ett superenkelt pyssel!


Ramen är målad med en omgång te, sen ättika med stålull. Bilden är en servett som jag "decoupagat."


Jag gjorde först en omgång men då hade stålullen fått "dra" i ättikan lite för länge. Så nu gjorde jag några till (och ättiksblandningen var nog typ 4 dagar nu) och de blev mer nyansen jag tänkt mig. Ska testa att bara låta stålullen ligga någon dag och se hur de blir då. Ramen är enklaste IKEA-varianten.
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

God morgon vännen.
Fint pyssel! Fick julkänsla=))
Jag gillar den målningstekniken men har inte provat den själv än.

Visst är det så att vi behöver påminna oss själva om det där med att arbeta med just sig själv.
Vi pratade om det igår kväll jag o en vän. Det är så lätt att glömma bort! Knäppt!

Hoppas att du får en fin dag/Kram Hannis