torsdag 22 november 2012

Tema: Glöggfest

Vi har redan haft glöggpremiär. Ute. Varmt klädda avslutade vi dagen på vårt favoritställe i trädgården med en kopp värmande glögg. Eftersom jag (ok, jag ska snart sluta tjata om detta) har lite svårt att ta kort inne den här årstiden så försökte jag återskapa glöggstämningen ute. Så välkommen på minifest (och utan glögg... den får ni föreställa er i muggarna efter smak...)!


Glöggen serveras på botten till en form med löstagbar kant. Pepparkakorna på locket till en loppad gammal smörgåslåda i plåt.


Dekoration från naturen! Bästa typen av dekoration om ni frågar mig!


Glöggservisen har jag haft i många år. Tror att den kommer från Village eller möjligen Maxi.


Så blev min glöggfest i all sin enkelhet. Kolla in i Fabriken för fler glöggfester! 
Kram
Ellinor


10 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Varför ska man krångla till det. Det ser jättemysigt ut. Kraaam Pia

Unknown sa...

Superfint! Fiffigt med formbottnen som bricka :)

Ha en fin dag,
kram Catta

Johanna / Fru form o fix sa...

Fint! Lingonriset gör det extra mysigt.

Träning Inredning Inspiration sa...

fint och stämningsfullt. Mysigt med glögg ute:)

Ha en bra dag

Kram Johanna

Hjärtruds Stuga sa...

Mysigt med glöggfest. Man får ta till allt som förgyller dagen just nu i detta grådis.

Ha en fin dag

Kram Karin

Hannis sa...

Även om jag inte är någon glöggdrickare i stora mått mätt så tycker jag att det tillhör.
Doften, smaken och just det där du beskriver, ute med värmande glögg!
Fint=))
Kram Hannis

Hannis sa...

Förresten,
hur gör man rent praktiskt när man målar? Ska man koka upp te och måla med det först och sen ättiksblandningen?

Kram igen

Petra / Popetotrora sa...

Tycker du lyckades alldeles utmärkt med att skapa stämningen utomhus! Visst är det deppigt att det är så svårt att fota inne nu. :(

Anna sa...

Vilken fin tolkning av temat du har gjort! Det så roligt nu med alla dessa olika glöggsorter som finns! Lingonris är så vackert!

Emma sa...

Fina bilder och härligt med glöggfest:) Själv har vi glöggpremiär på söndag:) /Emma