söndag 4 november 2012

Hemmets hjärta...

Förutom de människor och det djur (räknar inte bananflugorna) som finns i huset så är hemmets hjärta så här års kaminen med tillhörande ved. Det är lite tid och pyssel att såga, kapa, stapla och bära in all ved, men det finns inget bättre sätt att värma sitt hem om ni frågar mig!


Och på tal om bananflugor så har jag världens tips! Vi hade massor av flugor och till slut så insåg jag att det var några lökar som ruttnat och som vi hade i ett skåp som var källan. För att bli av med dem blandade jag en del vatten, en del ättika, en del honung och två droppar diskmedel i ett glas. Mums tyckte flugorna och nu är de ett minne blott!
I Fabriken finns fler söndagsbilder. I morgon är det jobb igen. Men med den fart som dagarna håller nu för tiden, så är det snart jullov!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Jag kan bara hålla med dig att ved är det bästa sättet att värma sitt hus med. Vi har en vedpanna i köket och den värmer hela huset.
Tiden bara flyger fram och jag vet inte riktigt var den tar vägen. Så mycket jag hade tänkt hinna med men tiden räcker liksom inte till.

Ha en fin vecka

Kram Karin

Lybtar sa...

Vi lyckas aldrig döda våra flugor. Skall absolut testa det tipset. Just nu är vi dock förskonade...