onsdag 3 mars 2010

Ett evighetsprojekt

I min familj finns ett evighetsprojekt. Det stavas Boden. Det vill säga den lilla friggeboden som finns på tomten. Jag vet inte hur många sommardagar de senaste åren som har ägnats åt att rensa och organisera denna lilla bod. Och ändå efter varje vinter... Nästan omöjligt att komma in genom dörren. Så nu när solen skiner och våren är på gång börja jag längta efter att rensa i boden igen. För det har ju ändå sin charm. Och varje gång hittar jag något jag glömt att jag hade. Det är som att ha sin egen loppis! Dessa små fjärilar hittade jag förra året. Nu är jag på jakt efter en våg som jag vet ska finnas där inne någonstans!



Idag har det inhandlats jord och letats krukor så i morgon är det dags att väcka liv i pelargonerna. Hoppas solen skiner!

1 kommentar:

2,9-Marie sa...

Hej!

Och tack för ditt inlägg på min uuuselt underhållna blogg ;) Som sagt, man hinner mer när man är mammaledig än när man jobbar. Om någon nu trodde något annat. Nu är det hur som helst söndag och jag väntar på att Love ska vakna från sin middagslur så vi kan gå ut - solen skiner ju!!! Vi hörs! Kanske kan vi hinna klämma in en fika i någon lucka också?! Kram Marie